perjantai 4. lokakuuta 2013

Joulu mielessä ja joulunodotusjuoma

Vaikka ilmat ovat vasta alkaneet viilentyä, menee ajatus tällaisella jouluihmisellä jo auttamatta  joulutunnelmiin. Olen ympäri vuoden pinnaillut Pinterestiin jouluun liittyviä ideoita: koristeita, kattauksia ja lahjaideoitakin.Yksi parhaita asioita koko joulunalusajassa onkin suunnittelu ja jouluun virittäytyminen.

Stressiä en joulusta halua. Kerään runsaasti ideoita, mutta teen sen mitä ehdin, jaksan, viitsin ja mitä eniten haluan. Tai no, tuo on ainakin tavoitetila. Joskus niitä eniten haluttavia juttuja kun on vain niin paljon...   


Joulun odotukseeni ja valmisteluun kuuluu monia asioita, perinteitä. Niistä enemmän ehkä myöhemmin. Tänään olen hiljaa itsekseni hymyillyt, että olenko löytänyt taas yhden lisän joulunalusaikaani: joulunodotusjuoman. Löysin nimittäin kaupan kylmähyllystä Oatlyn Havredryck Chain.  Olen vasta löytänyt erilaiset kaura- ja soijajuomat. Aikaisemmin olin niiden suhteen hieman epäileväinen, mutta olen todennut, että etenkin erilaisissa smoothiessa ne ovat minun käytössäni aivan mahtavia.

Mutta takaisin Chaihin. Niin jouluihminen kuin olenkin, ei glögi kuitenkaan maistu vielä tässä vaiheessa vuotta. Chaissa makua antavat kaneli, mausteneilikka, inkivääri  ja kardemumma. Hyvin glögimaiset mausteet siis, mutta huomattavasti glögiä miedompana. Pehmeä kaurapohja tuntuu suussa oikeasti ihanan samettiselta. Chai maistuu minun suussani siis joulun odotukselta.


Pientä potkua tai aavistuksen lisää mausteisuutta ehkä kaipaisin siihen vielä. Mitä se voisi olla? En tiedä, mutta täytyy miettiä - tai kerro sinä jos keksit jotain.

Rentouttavaa perjantai-iltaa! Toivotaan, että viikonloppuna tulee hyvät haravointikelit. Sellaiset kirkkaat, kirpakat ja kuulaat. Haravointiurakan päätteeksi voisi sitten nautiskella taas mukillisen joulunodotusta :)

Anu

ps. Muistathan osallistua myös Arjen timanttien arvontaan, klik tästä. Osallistumisaikaa on ensi viikon torstain puoliyöhön asti. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti